



- مجلس شورای اسلامی
- دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
- وزارت صنعت،معدن و تجارت
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- وزارت راه و شهر سازی
- بانک مرکزی جمهوری اسلامی
- سازمان بورس و اوراق بهادار ایران
- اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران
- سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
- شورای عالی اطلاع رسانی
- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- اتاق بازرگانی،صنایع،معادن تهران
- اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران
- اتاق تعاون مرکزی
- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
- سازمان توسعه تجارت ایران
- سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- شورای عالی اصناف کشور
- مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
- موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات
- لینک های مفید

تعداد بازدیدهای 7 روز گذشته : 544 نفر
تعداد بازدیدهای امروز : 84 نفر
تعداد بازدیدهای روز گذشته : 110 نفر
تعداد بازدیدهای 30 روز گذشته : 1245 نفر
صدور گواهینامه

استاندارد ISO10002 راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد .
هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمان ها ، مشتریان ، شاکیان و کلیه طرف های ذینفع می باشند.
سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات میتواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرآیندها در اختیار سازمان قرار دهد و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود ، اعتبار و شهرت سازمان نیز خواهد سازمان دولتی یا خصوصی و یا کوچک و بزرگ باشد خواهد شد.
این استاندارد و استانداردهای بین المللی مشابه به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات میتواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای سازمانهایی که محصولاتی را ارائه می کنند ( به عنوان مواد اولیه ) و یا محصولاتی را دریافت می نمایند این استاندارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .